Vettem egy zacskó fagyasztott zöldborsót, így ma Marci borsóból, répából és krumpliból készült finomfőzeléket ebédelt, tojássárgája feltéttel.

250gr fagyott zöldborsót felengedtem, megpucoltam, megmostam, és feldaraboltam 4 sárgarépát és 2 krumplit. Egy lábasba öntöttem 5 kávéskanál olívaolajat, mikor forró volt, rádobtam az összes zöldséget. Megszórtam két csipet sóval és két csipet bazsalikommal. Öt percig nagy lángon pároltam a zöldségeket, majd felöntöttem 4dl vízzel, közepesre vettem a lángot, és fedő alatt 15 percig pároltam. Eközben egy tojást megmostam, és lobogó vízben 8 perc alatt keményre főztem. A tojást meghámoztam, a sárgáját elválasztottam a fehérjétől, majd félbevágtam.

Amikor a zöldségek megfőttek, a főzőlével együtt az egészet a turmixgépbe öntöttem át. Pürésre turmixoltam. Mivel tojást Marci még mindig csak egyszer eszik egy héten, így az elkészült főzelék felét kimertem, míg a másik feléhez hozzátettem a fél tojássárgáját, és tovább turmixoltam. Így lett 300gr tojásos, és 300gr sima finomfőzelékem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása