A babáknak és a kisgyerekeknek is nagyon fontos a teljes kiőrlésű gabonák fogyasztása, ezért igyekszem minden nap legalább kétszer gabonát adni Marcinak. Eszik rizst, zabpelyhet, kukoricát, kölest, búzatésztát és árpapelyhet is. Gyümölcshöz és főzelékhez ugyanolyan jól illik. A mai ebéd kuszkusz volt főtt paradicsommal és csirkével.

A kuszkusz elkészítése nagyon egyszerű. 2dl vizet felforraltam egy csipet sóval és egy csipet petrezselyemmel. Mikor lobogott a víz, levettem a tűzről, beleszórtam 70gr kuszkuszt, lefedtem, és 10 percig állni hagytam. Közben egy negyed csirkemellet (kb. 100gr) megtisztítottam, megmostam, felkockáztam. Egy fazékba tettem, szórtam bele egy csipet sót, és fedő alatt, közepes lángon 10 percig főztem. Megmostam, megpucoltam és feldaraboltam két paradicsomot, és 10 perc után a csirke mellé borítottam. Öntöttem mellé még egy kis vizet. További 15 percig együtt főztem a húst a zöldséggel.

A főtt csirkét és paradicsomot a kuszkusszal együtt a turmixgépbe tettem, öntöttem mellé egy keveset a hús főzővizéből, és locsoltam rá egy evőkanál olívaolajat. Az egészet pépesre turmixoltam. Kétszer 220gr paradicsomos csirkés kuszkuszom lett.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása