Marci ma éppen másfél éves. Ezt persze meg is ünnepeltük, a reggeli epres vanília pudingos linzertorta volt. Nagy adag, igazi torta, ezért jó sok szelet lett belőle.

80dkg epret megtisztítottam, megmostam, lecsöpögtettem, kis szeletekre vágtam.

Elkészítettem a linzertortát. 40dkg lisztet, 20dkg olvasztott vajat, 25dkg cukrot, 4 tojássárgáját és 1 csomag vaníliás cukrot összegyúrtam. 30 percre a hűtőbe tettem, hogy kicsit összeálljon. Ezután egy alacsony szegélyű tortaformába nyomkodtam. 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Amikor kész lett, kivettem a sütőből, és hagytam kihűlni.

A pudinghoz 5dl tejet, 12dkg cukrot és egy vanília rúd kikapargatott belsejét főzni kezdtem. Amikor már langyos volt, kimertem belőle egy merőkanállal. Ezt összekevertem 5 tojássárgájával, majd belekevertem 7dkg lisztet. Csomómentesre kevertem. Amikor a cukros tej felforrt, lehúztam a tűzről, belekevertem a tojásos masszát. Jól elkevertem, majd visszatettem a tűzre, és addig kevertem, amíg besűrűsödött. Kicsit hagytam hűlni, majd a tortára öntöttem. Rátettem az eperszeleteket.

Egy szép nagy tortám lett, családi adag.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása