A nyolchónapos baba ehet már tojást, egyelőre csak a sárgáját, mert a fehérje allergizál. Tojássárgáját is csak egyszer egy héten, fokozatosan növekvő adagokban.

Egy tojást 8 perc alatt keményre főztem, megpucoltam, a fehérjét leválasztottam, a sárgáját negyedeltem, kezdetnek ma egy negyed adagot kevertem a főzelékbe.

A cukkinit meghámoztam, megmostam, felkockáztam. Egy kávéskanál olívaolajat felforrósítottam, rádobtam a cukkinit, megszórtam egy csipet sóval és petrezselyemmel, 5 percig magas hőfokon pároltam. Ezt követően felöntöttem 1dl vízzel, lefedtem, közepes lángon további 15 percig főztem.

Egy kisebb pulykamellet megmostam, megtisztítottam, feldaraboltam. Egy lábasba tettem, ráöntöttem annyi vizet, hogy bőven ellepje. Morzsoltam bele egy csipet sót. Közepes hőfokon 25 perc alatt puhára főztem a húst, majd a víz nélkül a pulykamell darabokat apróra turmixoltam. A kész húsból két evőkanálnyit használtam fel, a maradékot a mélyhűtőbe tettem.

A főtt cukkinit, a két evőkanál pulykamellet, a negyed tojássárgáját és néhány evőkanál cukkini főzőlevet a turmixgépbe tettem. Az egészet pépesre turmixoltam. Összesen 220gr tojásos húsos főzelékem lett, egy ebédnyi adag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása