120612.JPGA másfél éves szülinap némiképpen változatosabbá teszi a baba étrendet, jöhetnek a hüvelyesek, a padlizsán, paprika, retek és még néhány finomság. Ma Marci a fehér babbal barátkozott össze.

1/2kg fehér babot megpucoltam, megmostam, és egy éjszakára vízbe áztattam. Ma egy lábasba tettem a babot, felöntöttem annyi vízzel, ami ellepte, kicsit sóztam, és tettem bele két babérlevelet. Közepes lángon 20 perc alatt megfőztem, addigra finom puhák lettek a bab szemek. A babérleveleket kiszedtem belőle.

Rántást csináltam a főzelékhez. Három evőkanál olívaolajon megpirítottam másfél evőkanál lisztet, csomómentesre kevertem. Belemertem egy evőkanállal a babból, és addig kevertem, míg ez is csomómentes lett. Majd hozzáadtam a főzelékhez, kicsit összeforraltam az egészet, amíg jó sűrű lett az állaga.

100gr csirkemellet megmostam, kis kockákra vágtam, kicsit sóztam. Egy kis olívaolajon megpirítottam. A főzelékhez kevertem. Kétszer 300gr csirkés babfőzelékem lett.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bartush 2012.06.14. 17:34:52

Régebben már olvastam a blogod, hozzá is szóltam, most már 2 hete nagyon időszerű, hogy rendszeres olvasód legyek, mert babuc 4 hónapos lett és már előtte vmivel elkezdtem a hozzátáplálást.
Nem vagyok szerencsés, mert nem szereti az almát, de a répát és a banánt igen. (Azért eszi az almát is, csak nem magában) A kezdetekről keveset írtál, engem ez most nagyon érdekelne. Mennyit adtál neki almából, répából eleinte?

Bartush 2012.06.14. 17:34:52

Régebben már olvastam a blogod, hozzá is szóltam, most már 2 hete nagyon időszerű, hogy rendszeres olvasód legyek, mert babuc 4 hónapos lett és már előtte vmivel elkezdtem a hozzátáplálást.
Nem vagyok szerencsés, mert nem szereti az almát, de a répát és a banánt igen. (Azért eszi az almát is, csak nem magában) A kezdetekről keveset írtál, engem ez most nagyon érdekelne. Mennyit adtál neki almából, répából eleinte?

finomateszikababa 2012.06.14. 22:08:20

@Bartush: Szia! Én először csak almalevet és őszibaracklevet adtam neki, én mondjuk 2 hétig, de nem biztos, hogy kell ennyit várni. Abból is fokozatosan, először 2 evőkanálnyit, aztán folyamatosan duplázva jutottunk el egy egész alma és őszibarack levéig. Ez persze tűnhet túlzásnak. Aztán jöttek a gyümölcs pépek, nekem az jött be, hogy kipréseltem mondjuk egy alma levét, egy-két kanálnyi lével és vízzel összeturmixoltam a kipréselt gyümölcshúst. Máshogy Marci sem evett sem almát, sem barackot. Így viszont kis pepecseléssel 2 napra megvolt a tízórai. Ma már nem préselnék, csak botmixerrel nyomnám össze a gyümölcsöt egy kis vízzel.

finomateszikababa 2012.06.14. 22:12:14

@Bartush: És csak utána jöttek a főzelékek, turmixolt főtt sárgarépa és krumpli, itt is két evőkanál kezdettel. Először csak vízben főztem, só nélkül, aztán 2-3 hét után kezdtem olívaolajat és nagyon kis sót is használni, lassan adagolva. 7 hónaposan kapott először csirkemellet, addig viszont nagyon sokféle zöldséget evett már. Én mindig tartottam a 4-5 nap szünetet két új étel bevezetése között, és működött is. Ha érdekel, van egy nagyon tudományos hozzátáplálási táblázatom, át tudom neked küldeni e-mailben.
süti beállítások módosítása