A tejberizs reggelire és uzsonnára is nagyon jó, ráadásul egyszerre akár 2-3 adagot is el lehet készíteni belőle, így elég időtakarékos megoldás. Marci nagyon szereti. Cukrot nem főzök bele, mert gyümölccsel készítem, ami önmagában is elég édes.

Fél bögre barna rizst egy teáskanál vajon 1-2 perc alatt kicsit átpirítottam. Felöntöttem fél bögre vízzel, közepes lángon, fedő alatt főzni kezdtem. Mikor a víz nagy része elpárolgott róla (kb. 10 perc), akkor felöntöttem fél bögre tejjel. Néha kavargatva tovább főztem még 10 percig. Hozzáadtam még egy fél bögre tejet, és újabb 10 percig főztem, de már csak kis lángon. Közben is átkevertem néhányszor, hogy ne égjen le. Amikor kész lett, akkor a rizs megpuhult, és a tejet is felszívta.

450gr tejberizsem lett. 150 grammot összeturmixoltam két megmosott, meghámozott, felkockázott körtével, így lett 300gr körtés tejberizsem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabolia 2012.08.22. 11:52:07

Szia, milyen tejjel csinálod? Tehéntej?

finomateszikababa 2012.08.22. 13:24:42

@szabolia: Tehéntejjel, igen, próbáltam a szójatejet, de főzve nem túl finom. Szia!
süti beállítások módosítása