Új gyümölcsöt próbált ki Marci, sárgadinnye volt a tízórai. A sárgadinnye az elsők között van a hathónaposoknak adható gyümölcsök között, vigyázni kell azonban, mert előfordulhat, hogy kicsit megzavarja a babák emésztését. Ezért mindenképpen kóstoljuk meg a dinnyét, még mielőtt odaadnánk a gyereknek, íz alapján el tudjuk dönteni, hogy éretlen, vagy esetleg túlérett-e.

A sárgadinnyét negyedeltem, kikapartam a magokat. A dinnye 1/4-ét használtam fel, a maradékot a hűtőbe tettem. Kivágtam a gyümölcs húsát, a fehérebb vagy világosabb széleket a héjon hagytam. A dinnye mellett egy barackot is megmostam, megpucoltam és feldaraboltam. A barack és a sárgadinnye húsát gyümölcsprésbe tettem. A préselt levet leszűrtem, körülbelül 80gr lé készült. A gyümölcsprésből kiszedtem a maradék gyümölcsdarabokat, amiket aztán kézi turmixgéppel pürésítettem. 120gr barackos sárgadinnye püré lett a végeredmény.

A barack miatt kicsit fanyar lett a püré és a gyümölcslé is, a sárgadinnye pedig egy nagyon kellemes édes, friss ízt adott az ételnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása