Marci ma egy újabb főzelékfélével ismerkedett meg, cukkini főzeléket kapott. A cukkinit már az első falatok után nagyon szerette, ez volt a harmadik bevezetett zöldségünk. Azóta is sokszor kap, eddig leginkább főtt, vagy párolt módon elkészítve.

A főzeléket a répafőzelékhez hasonlóan készítettem el. Egy hatalmas cukkinit választottam, így összességében 3 kávéskanál olívaolajat használtam fel. Megmostam, meghámoztam és kockákra vágtam a cukkinit. Ezt az olajon rövid ideig pároltam, míg egy kicsit megpuhult. Ezután öntöttem rá 2 dl vizet, majd fedő alatt tovább főztem, amíg teljesen megpuhult a zöldség. Ez körülbelül 10 perc volt.

Továbbra sem sürítek krumplival, így más hozzávaló után kellett néznem. Tegnap a kölest már kipróbáltuk, így ma egy kis főtt rizzsel turmixoltam össze a cukkinit és a vizet, amiben főtt. Fél bögre barna rizst főztem puhára zsiradék nélkül, ennek körülbelül a negyede ment a főzelékbe, a maradékból pedig rizspépet készítettem.

A cukkiniből végül 360 gr főzelék készült, így ma és holnap is ezt eszi Marci. Ma letelt végre az 5 nap szünet, így a hétvégén új zöldséget próbálunk ki a babámmal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása