120619.JPGMásfél évesen a száraz hüvelyesek mellett jöhet a padlizsán is, aminek éppen megint szezonja van, én nagyon szeretem, most már Marci is. A mai ebéd muszaka volt. Megint családi adagot készítettem, az adagok is ezt tükrözik.

3 padlizsánt megpucoltam, megmostam, vékony karikákra vágtam, kicsit besóztam. Egy kis olívaolajon minden karika mindkét oldalát egy kicsit megfonnyasztottam (több részletben). 500gr darált kicsit sózott csirkemellet két evőkanál olívaolajon megpirítottam, majd beleöntöttem egy konzerv hámozott, kockázott paradicsomot, a levével együtt, és megszórtam oreganoval. Néhány perc alatt összefőztem.

Elkészítettem a besamel mártást. Két evőkanál vajat tűzhelyen felolvasztottam, beleszórtam két evőkanál lisztet. Csomómentesre kevertem, majd beleöntöttem 4dl tejet, és addig kevertem, amíg besűrűsödött.

Egy 20*30cm tepsit kivajaztam. Tettem bele egy sor padlizsánkarikát, majd jött a paradicsomos hús fele, még egy sor padlizsán, újra paradicsomos hús, és a tetejére még egy sor padlizsánkarika. Ráöntöttem a besamel mártást, megszórtam 20dkg reszelt sajttal. 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bartush 2012.06.20. 14:47:12

Szia!
Az előző cikkhez nem tudtam már többet választ írni, már az is fura volt, hogy duplázodott a kommentem...
Köszönöm a segítséget. Hát azzal, hogy csak gyümölcslevet adjak neki, elkéstem. Már eszik almát (ezt szereti legkevésbé), répát, banánt, krumplit és ma kapott először őszibarackot. 1 egészet megevett, szerintem nem rossz egy 4 hónapostól.
Nem otthon vagyok jelenleg, hanem Észak-Európában, tehát limitált, hogy mi ami helyi és frisset tudok adni neki. Szerinted ehetne már céklát, vagy keressek vmi mást ehelyett? Ebből sok van itt, és egészséges is.

Bartush

finomateszikababa 2012.06.20. 22:12:44

@Bartush: Szia! Kicsit nehézkesen működik az újított felület, ezért lehetnek problémáid, de remélem, hogy egyre jobb lesz.
Szóval, én mindig sürgettem az orvost és a védőnőt, hogy mikor adhatok a gyereknek új dolgokat, de engem mindig türelemre intettek, és csak ezt tudom mondani neked is. Nagyon sok betegséget okoz közvetve vagy közvetlenül valamilyen étel allergia, vagy hasonló típusú betegség. Ezért ebben a korban a legfontosabb a változatosság. A krumpli, répa, alma és barack egyelőre pont elég, a többi gyümölcsöt és zöldséget sokkal nehezebben tudja megemészteni a baba gyomor, ha egyáltalán meg tudja. 7-8 hónapos kortól ajánlják a nagyobb váltást, mivel már most eszik gyümölcsöt és zöldséget, így előre hozhatod 6 hónapos korig, de addig szerintem várj vele.

finomateszikababa 2012.06.20. 22:16:01

@Bartush: Ha nagyon nem megy, akkor lassan jöhet a cukkini, brokkoli, zöldborsó, zöldbab, zeller, spárga, tök, cékla is. Gyümölcsből pedig a meggy, cseresznye, szőlő, körte, sárgadinnye. És jöhetnek a gabonák is. A hússal, tojással szerintem azért 6-7 hónapos koráig várj, és a fehérjékkel (tej, tejtermékek, tojásfehérje) 1 éves korig.

finomateszikababa 2012.06.20. 22:18:13

@Bartush: Egyelőre tehát nem a változatosság számít, hanem a fokozatosság, de persze úgy csináld, ahogy érzed, nem tudom, ott milyen támogatást kapsz orvostól, lehet, hogy más a hozzáállás, és az sem biztos, hogy az baj. Egyébként a blog első bejegyzései 6 hónapos kortól kezdődnek, ott bőséggel tudsz válogatni :)))

Bartush 2012.06.21. 12:21:03

@finomateszikababa: Köszönöm a segítséget! Tulajdonképp nem itt élünk, csak pár hétig vagyunk itt, nekünk nyaralás, férjem meg a munkája miatt utazott ide - szóval elkísértük. Igazából nehéz megállni, hogy lassan adjon az ember a sok friss zöldségből és gyümölcsből. Ráadásul egyre jobban megjön az étvágya, és nap mint nap feltűnik, hogy legszívesebben belemászna a tányérunkba, és megkóstolná, hogy mit eszünk mi. Persze ez nem megy. Még tart a barackkal való ismerkedés, bár látszik, hogy rögtön barátok lettek.
Bartush
süti beállítások módosítása