Marci délután rizspépet kapott. A rizspép érdekes dolog, lehet készen is vásárolni. Én is vettem egy dobozzal, de még nem nyitottam ki. A boltban / gyógyszertárban megvásárolható rizspépekkel nem vagyok teljesen kibékülve. Rizslisztet tartalmaznak és persze tápszert. Ma már szinte csak ízesített pépet lehet kapni, ezek nekem nem nagyon tetszenek. Ráadásul egy részük nem hypoallergén, tejjel készülnek, amit messziről kerülök. Így én kísérletezem a péppel és az ízesítéssel is.

Az alap lehet babarizs vagy barna rizs. Én még nem próbáltam a babarizst, lehet, hogy könnyebb az elkészítése, és puha is a babának, egyelőre maradok a sima barna rizsnél. A saját ételeink elkészítésénél is jobban szeretem, ha tudom, hogy milyen alapanyagokból készül az összes hozzávaló.

Egy fél bögre barna rizst puhára főzök, zsiradék nélkül. Készítek 1 dl tápszert, és jól összeturmixolom a rizzsel. Attól függően, hogy milyen folyékonyra/pépesre szeretném a végeredményt, az arányokat változtathatom, eddig ez jött be a legjobban. Ilyen arányokkal összesen körülbelül 300-350 gramm pép készül, ez kétnapi adagnak felel meg. Ahogy írtam, egyelőre nem ízesítem, várok még, hogy többféle gyümölcsöt és zöldséget egyen Marci, és a kedvenceit fogom majd később belekeverni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása