Marci ma ebédre a tegnapi tortája másik felét kapja, délután pedig egy kis rizspépet.

A 6 hónapos folyadékigénye napi 5-8 deciliter, és ennek nagy része továbbra is tápszer (persze az anyatej jobb lenne). Marci olyan 7-8 deciliter tápszert kap, most, hogy ilyen nagy meleg van, iszik még 1-1,5 deciliter vizet is, és délelőtt gyümölcslevet is kap (0,6-0,8 dl).

A hozzátáplálást almalével kezdtem 2 hónapja, a fiam pedig nagyon megszerette a gyümölcslevet, finom édes, más, mint a tápszer. Így továbbra is gyümölcslevezünk. A gyümölcsöt mosás és pucolás után mindig gyümölcsprésbe teszem, a benne lévő gyümölcs darabokat a préselést követően kézi mixerrel pépesítem. A levet leszűröm, nem azért, mert extrán óvatos vagyok, hanem azért, mert cumisüvegből itatom, és a benne maradó mikrodarabok miatt egy pillanat alatt eldugulnak a cumisüveg lyukai.

Az alma volt az első gyümölcs, később következett az őszibarack. Persze még nincsen barackszezon, ezért csak görög barackot kapok a közértekben. Ezek kemények, és elég savanyúak is, egyelőre semmi közük az igazi őszibarackhoz. Ezért aztán 1-2 napig mindig érlelem, mielőtt odaadnám a babának.

Almából általában olyat keresek, ami viszonylag lédús, és édes is. Most éppen starking van itthon, a babám szereti az idaredet is. Még volt itthon egy barack, az sajnos önmagában kevés, ezért kevertem hozzá egy kis almát, majd a fentiek szerint préseltem, turmixoltam, szűrtem. Marci ilyenkor 130-160-at szokott enni/inni, délelőtt nem kér ennél többet. Ez a mennyiség egy közepes alma és egy barack, vagy egy nagyobb alma, persze függ ezek lédússágától is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása