Igazából a rakott kelt hétvégén készítettem, ez megint családi ebéd volt, jutott Marcinak is, és mi is ezt ettük. A mennyiségek ezért most sem csak baba adagokra vonatkoznak.

Egy bögre barna rizst egy bögre kicsit sós vízben közepes lángon 10 perc alatt félig megfőztem. Fél kg pulykamellet megdaráltam. Olívaolajat hevítettem, beletettem a darált húst, sóztam, szórtam rá petrezselymet, és addig pirítottam, amíg megbarnult. Összekevertem a rizzsel. Egy fej kelkáposztát leveleire szedtem, alaposan megmostam, és félbevágtam a leveleket. Vizet forraltam egy lábosban, jól megsóztam, és beledobtam a leveleket. Négy percig főztem, aztán leöntöttem róla a vizet.

180 fokra melegítettem a sütőt. Egy 20cm x 30cm tepsit kivajaztam. Az aljára terítettem egy sor kelkáposzta levelet, rászórtam a rizses hús felét, erre pedig a tejföl harmadát öntöttem. Következett még egy sor levél, rizses hús, tejföl. A tetejére még tettem egy sor kelkáposztát, és megkentem a tejföl maradékával. Lefedtem alufóliával, és betoltam a sütőbe. 30 percig sütöttem, majd levettem a fóliát, és további 10 percig anélkül sütöttem.

Marcinak kétszer 300gr-ot kicsit összeturmixoltam ebédre, a többit mi ettük meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása