120830.JPGKezdetnek leszögezném, hogy nem vagyok megrögzött édesség-ellenes. De. Nem vagyok híve annak, hogy kisbabáknak vagy kisgyerekeknek feltétlenül édességet kell adni. Így is sok szénhidrátot esznek, de kell mellé a sok-sok friss zöldség és gyümölcs is, és amíg lehet, kíméljük meg a szervezetüket a finomított cukroktól és gabonáktól. 

Azt gondolom, hogy eljön majd az idő, amikor a gyerek úgyis kérni fogja a süteményt, a kekszet és a csokit, és éppen elég lesz akkor harcolni a megfelelő arányok betartásáért. Hiszek abban, hogy a kiegyensúlyozott étkezés része a süti is, de nem hiszek benne, hogy az a legegyszerűbb, ha egy húsz hónapost ropival, sajtos pogácsával, vagy tölcsérrel próbálnak megnyugtatni, vagy boldoggá tenni. Ezt persze még a saját családommal sem tudom megértetni, pedig nekem könnyű dolgom van, mert Marci nagyon szeret almát, répát és bulátát rágcsálni, mindenesetre igyekszem. Arra azért törekszem, hogy lehetőség szerint házi sütit vagy péksüteményt kapjon, legalább tudom, miből készül, és nincs tele tartósítókkal.

És akkor az almás egérke, Marci mai uzsonnája. Nem éppen az egészségtudatosok vágyálma, mert olajban sült, de nincs benne cukor, és teljes kiőrlésű lisztből készítettem. Megint nagy adag lesz, mert a tészta egy sűrű palacsintatészta, és egy tojás az alapja, nem lehet, és nem is érdemes kevesebbet csinálni.

Egy tojást kicsit felkevertem, 2dl tejjel és 15dkg teljes kiőrlésű finomliszttel összekevertem. Egy kg almát megmostam, megpucoltam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Az almalevet kinyomkodtam belőle, és a reszelt almát a tésztába kevertem fakanállal.

Egy serpenyőben olajat hevítettem. Fontos, hogy nagyon forró legyen, különben az egérkét nagyon megszívják magukat olajjal. Egy evőkanállal az olajba szaggattam a tésztát, 4-5-öt sütöttem egyszerre, világos aranybarnára. 

Ennyi tésztából és almából körülbelül 30-35 egérke készül, de ez persze attól is függ, hogy mekkora darabokat szaggat az ember. Marci mindenesetre csak 4-et kapott belőle.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása