Marci fiam az anyatej mellé már korán tápszert is kapott, így hamar, 4 hónapos korában megkezdhettem a hozzátáplálást. Nagyon vártam már, izgultam, hogyan fognak ízleni neki a zöldségek, gyümölcsök, milyen gyorsan fogja megszokni a kanállal történő etetést. A hagyományos (konzervatív??) módszer szerint etetem, először jöttek a zöldségek és a gyümölcsök, és mindig betartom az 5 napot az új ételek kipróbálása között.

A legelején Marci almalevet kapott, amihez kevertem egy kis tápszert, eddig minden újdonság bevezetésekor igyekszem keverni az újat egy kis régi ízzel, és csak 1-2 nap után szoktattam át teljesen íz új ízre. A babám délelőtt gyümölcspépet és gyümölcslevet kap, délben eszik zöldséget valamilyen gabonafélével, délután pedig rizses tápszeres pépet adok neki. Egyelőre kevés még a hozzávaló, amiből válogathatok, az 5 napot betartani nagyon nehéz, főleg most, amikor annyiféle friss zöldséget és gyümölcsöt lehet kapni.

Nagyon szeretném, hogy Marci megbarátkozzon mindenféle ízzel, és szeresse is a különböző ételeket. Egyelőre nem ízesítek semmit, tapasztalja meg az ételek saját ízét. Cukor úgyis éppen elég van a gyümölcsökben, a sóval pedig ráérünk, én sem vagyok oda érte. De már azt is nagyon várom, hogy a különféle fűszereket is megkóstolja.

Végül pedig, nem vagyok bio-őrült, közértben és piacon vásárolok, csak akkor veszek bio termékeket, ha kapok, nem megyek külön utána. Azt gondolom, hogy megfelelő odafigyeléssel, gondos tisztítással a nem bio élelmiszer is teljesen megfelelő a babának. Azt is elkerülném, hogy a babakorban kialakított bio nevelés után az oviban vagy iskolában ismerkedjen meg a nem bio ételekkel, és akkor alakuljon ki valamiféle allergia.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása